اخبار و مقالات انجمن

طلا باز هم برنده‌ میدان است؟

فهرست مطالب

فعالان بازار از میزان انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو قبل از نشست سیاست پولی ژوئن، کاستند

به گزارش بنکر، به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا برای سومین جلسه‌ی متوالی در روز دوشنبه، به رگه‌ی بُرد خود ادامه داد.

با وجود کاهش انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره قبل از نشست سیاست پولی ژوئن، قیمت طلا (XAU/USD) در روز دوشنبه، برای سومین جلسه‌ی متوالی، به روند بُرد خود ادامه داد.

اگرچه داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ماه ژانویه، چشم‌اندازهای پایداری برای داده‌های شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی (PCE) برانگیخته است، این فلز گرانبها همچنان استحکام خود را حفظ می‌کند.

سرمایه‌گذاران بر این باورند که دلیل افزایش قیمت طلا، داده‌های PPI کمتر برای ماه ژانویه است، چرا که قیمت‌ها به دلیل برخی مشکلات تعدیل فصلی افزایش یافتند.

علاوه بر آن، سیاست‌گذاران فدرال رزرو افزایش غافلگیرکننده در آخرین داده‌های تورم قیمت مصرف کننده را به عنوان یک سناریوی یکباره در نظر گرفته‌اند و بر روند طولانی‌تر تاکید دارند که به نوبه‌ی خود بیان می‌کند که تورم به طور قاطع در حال کاهش است.

در عین حال، پیش‌بینی رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا مبنی بر اینکه پیشرفت در معیارهای زیربنایی تورم می‌تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا کاهش نرخ بهره را از تابستان آغاز کند، از هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا کاسته است.

قیمت طلا برای سومین جلسه‌ی معاملاتی متوالی، روند بهبود خود را ادامه داد، حتی با اینکه مقامات فدرال رزرو به دلیل فشارهای قیمتی بالا همچنان بر اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی خود پایبند هستند.

این فلز گرانبها به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) تغییر جهت می‌دهد که در حوالی ۲۰۲۲ دلار معامله می‌شود.

در صورتی که طلا بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، بدیهی است که چشم‌انداز قیمت طلا می‌تواند صعودی شود.

گذشته از آن، خط روند نزولی از اوج ۲۸ دسامبر در ۲۰۸۸ دلار ممکن است همچنان به عنوان مانعی برای قیمت طلا عمل کند.

شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (۱۴-RSI) در محدوده‌ی ۴۰.۰۰-۶۰.۰۰ در نوسان است که چشم‌انداز جانبی قیمت طلا را به تصویر می‌کشد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *