اخبار و مقالات انجمن

سرنخ های معامله‌گران طلا برای خرید و فروش

فهرست مطالب

به گزارش بنکر، داده‌های اقتصادی ایالات متحده حکایت از تورمی فراتر از انتظار دارد و بازارهای مالی را بر آن داشته است تا از میزان انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در ژوئن آغاز خواهد کرد، بکاهند.

در همین راستا، شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای تقاضای نهایی در ژانویه، از ۰.۱% کاهش در دسامبر، ۰.۳% در ماه ژانویه افزایش یافت که در واقع، بزرگترین افزایش از اوت ۲۰۲۳ تلقی می‌شود.

در عین حال، آمار قبلی شروع مسکن ایالات متحده با احتساب ۱۴.۸- درصد، از ۱.۵۶۲ میلیون به ۱.۳۳۱ میلیون کاهش یافت، در حالی که مجوزهای ساختمانی ۱.۵- درصد کاهش داشته است.

چشم‌انداز بازارها

در چشم‌انداز بازارها، پیش‌بینی‌ها بر آن است که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهد، با این حال، احتمال حرکت در ژوئن در حال کمرنگ‌شدن است.

بدیهی است که تاخیر در اعمال کاهش نرخ بهره ممکن است بر طلای زرد تاثیر بگذارد. گذشته از آن، نرخ بهره‌ی بالا، از آنجا که رقابت در سرمایه‌گذاری‌های با بازده بالاتر را افزایش می‌دهد، جذابیت فلزات بدون بازده را خدشه‌دار می‌کند.

بانک خلق چین (PBOC) بدون اینکه تغییری در سیاست‌ها پیش‌بینی شود، تصمیم‌گیری پیرامون نرخ بهره را روز سه‌شنبه اعلام می‌کند.

علاوه بر آن، تحولات مربوط به اقدامات محرک اضافی از سوی مقامات چینی در ماه‌های آینده، در کانون توجه سرمایه‌گذاران خواهد بود.

در کنار این‌ها، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان ادامه دارد که این امر می‌تواند جایگاه طلا را به عنوان پناهگاه و دارایی سنتی امن برجسته کند و قیمت آن را افزایش دهد.

با نگاهی رو به آینده، فعالان بازار منتظر تصمیم PBoC پیرامون نرخ بهره هستند.

افزون بر آن، صورتجلسه‌ی FOMC در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد و رویدادی مهمی است که باید از نزدیک تحت نظر قرار گیرد.

دیدگاه‌تان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *